zaterdag 28 december 2013

Tout est possible!

De tijd voor en na Kerst vind ik misschien wel de gezelligste dagen van het jaar. Met de hele familie thuis zijn, boekjes lezen bij de openhaard, bijkletsen, nieuwe recepten uitproberen, wandelen, films kijken en vooral niks hoeven. En opeens ontstaan er dan creatieve uitspattingen. Ik heb altijd een notitieboekje in mijn tas, voor dit soort onverwachte creatieve momenten.

Sinds ik met Theeduif ben begonnen, schrijf ik regelmatig van alles op. Ik kocht hier vorig jaar een speciaal boekje voor, dat inmiddels bijna volgeschreven is. Met praktische dingen (to do lijsten), inspirerende teksten die ik ben tegengekomen en schetsen voor nieuwe ontwerpen. Nu het jaar bijna op zijn einde loopt, leek het me tijd voor een nieuw boekje. Ik kocht een simpel bruin boekje (zonder lijntjes) bij Dille en Kamille. Vanochtend vond ik het boekje er opeens wel heel simpel en saai uitzien. Na wat schetsen, stempelen en schilderen heeft mijn boekje een heel nieuw jasje gekregen. Voilá! Tout est possible! Alles is mogelijk! :)


je in het boekje schrijft, plakt of tekent is eigenlijk niet belangrijk. Het schrijven, plakken en tekenen op zich heeft een rustgevende en creatieve werking - tenminste op mij. Op Pinterest kom je heel veel afbeeldingen tegen van inspirerende notitieboekjes. Wie weet een goed idee voor 2014?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten