zondag 23 juni 2013

Een cadeautje van ons én Cacaothee

Mijn oren begonnen flink te klapperen toen ik enkele weken geleden over Cacaothee las op Twitter. Thee met de pure smaak van chocolade. Could this be true? Een aantal tweets en mailtjes over en weer, en voor ik het wist lag er een pakketje Cacaothee bij mij thuis op de mat om te proeven.


Ontdekkingsreis door Peru
Bij dit pakketje zat een mooi handgeschreven kaartje van ontdekkingsreiziger Eddie van Breukelen. Eddie ontdekte cacaothee tijdens zijn reis door Peru. “In de herfst van 2012 was ik samen met mijn vrouw op vakantie in Peru. In de oude Inca-stad Cuzco gingen we een klein museum over chocolade binnen. Een meisje kwam naar ons toe en bood ons twee kleine kopjes cacaothee aan. Eerst waren we verbaasd dat het bestond en zodra ik het proefde was ik heel verrast door de smaak. Lekker! Natuurlijk kochten we een paar zakjes cacaothee om kado te geven aan de chocolade-fanaten in de familie en om thuis te zetten voor onze vrienden.In Nederland ging het snel. Ik was net gestopt als directeur bij mijn eerste business, een bedrijf dat kleine satellieten bouwt, en ik wilde eens iets heel anders gaan doen. Het introduceren van een nieuw drankje in Nederland voelde als een leuke uitdaging.” Sinds begin dit jaar is Eddie dan ook vanuit Den Haag bezig om Cacaothee op de kaart te zetten in Nederland.


Over de thee...
Cacaothee werkt samen met de mannen van Chocolatemakers in Amsterdam. Bij het maken van chocolade worden er cacaoboontjes gebruikt. Deze boontjes worden per zeilschip vanuit de Dominicaanse Republiek naar Nederland gevaren. Om de smaak hiervan precies goed te krijgen roosteren de Chocolatemakers de boontjes. Vervolgens worden de schilletjes (de cacaodoppen) eraf gebroken, deze worden niet gebruikt om chocolade te maken, maar hiervan wordt de Cacaothee gemaakt. In deze schilletjes zit namelijk de meeste smaak verborgen. En dat proef en ruik je: de thee heeft een krachtige chocoladegeur en smaakt écht naar chocolade. Om de thee zo puur mogelijk te houden, worden er dan ook geen conserveringsmiddelen of andere onnatuurlijke stoffen toegevoegd. Hoewel ik zelf nooit genoeg chocolade kan eten, heb ik de afgelopen dagen toch een goede kop Cacaothee gedronken in plaats van een brok chocolade. En dat is zeker niet alleen omdat er geen vetten en suikers in de thee zitten...

Tijd om te proeven!
De afgelopen weken heb ik veel cacaotheetjes gedronken. Ook anderen mochten kennismaken met dit chocoladedrankje: ik heb de Cacaothee vrijwel aan iedereen laten proeven die bij mij thuis langs kwam. Dit gevoel, een super thee delen met personen die belangrijk voor jou zijn, wil ik ook graag voor jullie creëren. Daarom hebben Alexandra en ik 30 kaarten gemaakt, speciaal om Cacaothee te delen. Dus bedenk wie in jouw omgeving wel wat geluksstofjes kan gebruiken en verstuur de kaart gratis via onze website. Gewoon een cadeautje van Cacaothee en ons voor jullie vrienden.


Meer over Cacaothee
Een zakje cacaothee van 50 gram kost €4,95. Er is ook een ‘spicy’ variant, met kaneel en kardemom. Deze thee kost ook €4,95. Wil je meer weten over Cacaothee? Kijk dan op de website en laat je meenemen in de ontdekkingsreis van Eddie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten