donderdag 9 januari 2014

Weekendje Kasteelhoeve de Kerckhem

Iedere dag is het weer hetzelfde gevecht met de wekker. Nee, ik ben echt geen ochtendmens. Als ik een (een paar dagen) weg ga, ben ik gek genoeg juist al wakker voordat mijn wakker afgaat.  Klaar wakker zelfs! Zo ook afgelopen vrijdag. Met wat kleren in mijn koffer; tijdschriften, thee, tekenblokken en toiletspullen, was ik klaar voor een weekend weg. Op naar Kasteelhoeve de Kerckhem in het Belgische Wijer! Alexandra en ik hadden een lang weekend gepland om samen aan onze dromen, wensen, en to do’s, voor 2014 te werken.

Kasteelhoeve de Kerckhem is een fantastische b&b omgeven door bos en boomgaarden en ligt net voorbij Hasselt. Stel je voor: een grote keuken met de mooiste collectie Bunzlau Castle theepotten ever seen, heerlijke prinsessenbedden en gastvrijheid met de hoofdletter G. Hoewel je er vanuit Nederland zo bent, waan je je daar in een compleet andere omgeving.


Toen Alexandra vrijdag bij mij in de auto stapte, was dat het startsein voor een weekend lachen, goede gesprekken voeren, fantaseren en ideeën concretiseren. We hebben samen teruggekeken op 2013, maar vooral ook samen bedacht hoe we in 2014 willen vliegen. Zowel op lage als hoge hoogte. Nieuwe Valentijnsontwerpen zijn bijvoorbeeld tijdens dit weekend ontstaan.
Dat het helpt om je even in een andere omgeving te wanen om inspiratie op te doen - merkten we dit weekend weer helemaal. Een wandeling door het bos, met een grote pot thee aan de keukentafel, voor de openhaard of op een fantastische antiek- en brocantemarkt terwijl we tussen de oude kaarten en theekopjes snuffelden. Het is fijn om zo even samen weg te zijn en vooral ook om weer vol nieuwe ideeën thuis te komen. Nu aan de slag om alles te realiseren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten