zondag 27 oktober 2013

Hapiness is homemade

Wakker worden met het getik van de regen tegen mijn raam... en beseffen dat ik vandaag helemaal niks hoef! Me nog een keer omdraaien in mijn warme bed, genieten van een lange douche en een uitgebreid ontbijt. Heerlijk dàt zondagochtend gevoel!

Wat zal ik vandaag gaan doen? Tijd voor wat zelfgebakken warmte in mijn Amsterdamse huisje! Bloem, suiker, boter, eieren... de ingrediënten voor een cake heb ik gelukkig altijd in huis. Op het aanrecht staat nog een bakje blauwe bessen, ook die kunnen prima door mijn cake. :)

De vorm uitlikken en je weer even dat 5 jaar oude meisje voelen, die de kom mocht uitlikken als haar moeder een cake maakte. En dat deed mijn moeder regelmatig. Feest was dat! De geur van de cakejes en het plezier om ze uit de oven te halen en ze te proeven. Mmm...

Een grote pot thee, een versgebakken cake en fijne Franse muziek op de achtergrond. Mijn zondagochtend-gevoel is compleet! Wie komt er gezellig proeven? Thee staat klaar.




Ingrediënten voor een cake: 200 gram bloem, 200 gram boter, 200 gram suiker en 4 eieren.

Mix alles goed door elkaar en gooi de zwarte bessen als allerlaatste door het beslag. Bewaar er een paar, om bovenop de cakejes te doen als versiering. Een beetje suiker er overheen en voila: je cakejes kunnen in de oven. Bak ze 20 minuten op 160 graden, tot ze mooi goudbruin zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten