woensdag 16 oktober 2013

Flower power

"Gèèèèèk op bloemen" dacht ik toen ik gisteren deze foto poste op Instagram. Wat een kanjer deze roze roos. Hoewel hij al een tijdje bij mij in een vaasje staat, nog steeds eyecandy. Als er iets is dat ik van mijn moeder heb meegekregen is het wel dat "Gèèèèèk op bloemen" gevoel. Mijn moeder is namelijk bloemiste. Altijd bezig met bloemen.



Dat bloemen vaak een betekenis hebben, weten we allemaal wel. Maar welke betekenis ze precies hebben? Hier de betekenissen die mij het meeste aanspraken op een rijtje...

  • De gladiool betekent Vertrouw mij
  • Een iris staat voor wijsheid. Jouw vriendschap betekent veel voor mij wil de iris eigenlijk zeggen. Wist je dat iris in het Grieks 'regenboog' betekent? 
  • De sering staat met haar aantrekkelijke zoete geuren voor - jawel - verliefdheid. Ooh la la! 
  • Oranjebloesem - dit is de bloesem van sinaasappelbomen - ruikt erg sterk. Deze bloesem staat voor huwelijks geluk. Een originele manier om een stel dat in het huwelijkbootje stapt, te verrassen.
  • Lelie = geluk. Er zijn meer dan 100 soorten, genoeg voor heel veel geluk dus. 
  • De betekenis van de klaproos was nieuw voor mij, het betekent: troost
  • Alstroemeria, het lelieachtige bloemetje, staat symbool voor 'Toewijding en vriendschap'.
  • De oer-degelijke chrysant zou symbool staan voor dank-je-wel.
  • Met een orchidee, zelf ook een echte diva,  kan je iemand laten weten dat je hem of haar mooi vindt. 

Via MijnBloemist.nl kan je nog veel meer over bloemen en hun betekenis lezen. Mij lijkt het in ieder geval een leuk idee om de volgende keer als ik een boeket uitzoek, de betekenis van de bloem in gedachten te houden. Dan wordt het extra speciaal om iemand met een boeket te verrassen...

#LinkWithLove - Rifle Paper Co.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten