maandag 11 februari 2013

Ook ik heb ze: Valentijnskriebels!

Al jaren lang krijg ik op Valentijnsdag een kaart vol liefde in de brievenbus. Ieder jaar herken ik de krullende ronde letters uit duizenden... Het handschrift van mijn moeder! Beiden vinden we Valentijnsdag, een ‘onnodig’ feest. Toch grijpen we de gelegenheid graag met beide handen aan om elkaar even te laten weten hoe belangrijk we de ander vinden. Zo’n slecht idee was het dan volgens mij ook niet van die Paus die in 496, 14 februari uit riep tot de dag van de Heilige Valentijn.

Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt. Blij werd ik van de hoeveelheid bestellingen die binnenstroomde voor Valentijnsdag. Er zijn al veel kaarten besteld, die liggen te wachten om woensdag verzonden te worden. Valentijnsdag is niet alleen een feest voor geliefden. Het is minstens zo leuk en fijn om je lieve vriendinnen, huisgenoten, (schoon) moeder, oma of tante te laten weten dat je blij bent dat ze er voor je zijn. Maar ook je vader, broertje of goede vriend wordt vast vrolijk van zo'n lief gebaar. Nog geen kaart gestuurd? Doe het alsnog! Ik kan zelf niet wachten om donderdag de post te ontvangen!




De afbeeldingen van links naar rechts, boven: gedichtje van Monique Hagen, Hartjesfoto




Geen opmerkingen:

Een reactie posten