woensdag 2 januari 2013

Goede voornemens per post verstuurd

Je vrienden vaker zien, eindelijk die droomreis maken, stoppen met roken... Maar wat komt er terecht van die massa's voornemens die je vol enthousiasme maakte?

Brief aan mezelf

Gister werd ik overvallen door een brief in mijn brievenbus. Een jaar daarvoor geschreven (december 2011) en nu pas op de post gedaan. Tijdens een training van AIESEC kregen wij de opdracht om een brief aan ons zelf te schrijven. Het was de bedoeling dat je in de toekomst zou kijken, te dromen over plannen en ideeën. Wat waren dingen die ik graag wilde bereiken in een jaar tijd? We werden aangemoedigd om deze plannen na te streven. In de brief die ik mijzelf schreef,  keek ik terug op de door mijzelf gestelde doelen. Hoewel ik compleet was vergeten dat ik dit had opgeschreven, kon ik concluderen dat ik de beoogde doelen had behaald!

Wat ga jij bereiken in 2013?

Misschien is dit wel een veel betere methode om jezelf te motiveren, prikkelen of stimuleren. In plaats van  voornemens uit te spreken naar anderen, is het beter om eerlijk te zijn naar jezelf. Schrijf op wat je wilt bereiken (dat kan heel klein zijn). Leg dit lijstje opzij en bekijk het een jaar later weer. Wat is er terecht gekomen van jouw dromen? Of nog leuker, vraag iemand in je omgeving om de brief te bewaren en een jaar later voor je op de post te doen. Wij doen het ook graag voor je!

We zijn benieuwd wat jullie er van vinden. Blijf dromen, plannen maken, genieten en aandacht besteden aan de mensen om je heen! Theeduif wenst iedereen een knallend 2013!


Leestip: Weer aan de goede voornemens begonnen? Tien tips om vol te houden


Geen opmerkingen:

Een reactie posten