woensdag 16 januari 2013

Gastblogpost - De zussen Marieke en Annemiek aan het woord

In deze blogpost het woord aan de zussen Marieke en Annemiek. Zij sturen elkaar sinds oktober 2011 elke week een kaart. We vonden het zo'n leuk verhaal, dat we het graag met jullie delen! 

Annemiek
"Liefde maakt blind en ik strande in Alphen aan den Rijn. Niet meer naast de deur, niet meer even langs voor een kop thee. Wel stuurde ik mijn zusje af en toe een kaartje. Als extraatje, naast ons dagelijks sms- en mailcontact. Het is uitgegroeid tot een zussenproject genaamd 52kaarten en na een jaar zijn we ermee verder gegaan. Het is fijn om een kaart op de mat te vinden. Soms met een heel verhaal, soms met een knipoog erop. Het zoeken naar leuke, grappig, originele kaarten vind ik heel leuk. Vooral als je dan tegen iets aanloopt zoals Theeduif. Kaarten met thee, mijn zusje vond de kaart geweldig.

Hoe duur de postzegel ook gaat worden en hoe bibberig mijn handschrift ooit wordt, ik blijf Marieke elke week een kaart sturen."

Marieke
"Negen jaar schelen we, dus Annemiek is en blijft mijn grote zus en ik haar kleine zusje. Ondanks het feit dat we inmiddels even groot zijn en een eigen leven leiden, spreek ik haar dagelijks en maken we samen de mooiste plannen voor nu en voor later. Samen hebben we aan een half woord genoeg, waardoor het regelmatig voorkomt dat ik al lachend met een kaart in mijn hand de trap op loop naar mijn voordeur. Laatst kreeg ik een kaart met een vlek waar een pijltje met uitleg naar toe wees: mijn zus was paprika chips aan het eten terwijl ze de kaart schreef. Waar ik ook kom, ik ben altijd op jacht naar de mooiste kaarten. De echte verrassing zijn het soort kaarten dat je niet verwacht: een kaart mèt thee van Theeduif bijvoorbeeld, super!

Het is zo simpel maar het is echt iets van ons geworden en ik hoop dat we later als 2 oude dametjes nog kunnen gniffelen om de kaarten die we elkaar ook dan nog sturen!"

Ben je benieuwd naar hun kaarten, kijk dan op hun blog 'Elke week een kaart'.


De foto's zijn gemaakt door Marieke en Annemiek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten